Pages

Friday, May 31, 2013

NIATKU- ADAM



'Bila mana seorang bayi dilahirkan, telah tercatat di Luh Mahfuz Allah, siapakah JODOH dan ajal mautnya'. Lumrah bagi seseorang itu ingin berpasang-pasangan. tetapi haram bagi seseorang itu untuk mempunyai pasangan kecuali dengan niat untuk mengahwininya. 

nama aku ADAM.
dalam masa menunggu keputusan SPM aku telah dipertemukan semula dengan seorang gadis yang telah aku kenal semenjak dari bangku sekolah rendah lagi. kami terputus hubangan apabila aku memasuki sekolah berasrama penuh. masa yang lapang telah kami gunakan untuk berkongsi cerita melalui telefon bimbit. aku dapat rasakan yang dia tidak berubah kerana tutur kata dan bahasanya sangat sopan dan manis seperti dulu juga. yang aku ingat di sekolah dulu kami memang sentiasa bersama kerana disamping kami berada dikelas yang sama kami juga sering mewakili sekolah dalam pertandingan bahas.

nama dia FATIN.

rumah fatin ni tidak jauh dari rumah aku dan ibubapa kami kenal antara satu sama lain. Fatin kata dia sudah lama menyimpan perasaan terhadap aku. kerana mungkin aku sekelas dengannya dan aku antara pelajar terbaik disekolah dahulu. sebenarnya aku pon mempunyai perasaan yang sama cuma LELAKI tidak suka untuk melayan perasaan dan pada ketika itu aku pon masih terlalu muda untuk memikirkan hal ini.

tapi sekarang aku rasa semenjak kami bertemu semula, perasaan aku terhadap FATIN sangat kuat. dan aku mula merasakan yang aku akan mengahwininya. kami kerap berhubung sehingga tiba keputusan SPM diumumkan. ALHAMDULILLAH aku mendapat keputusan semua A1 dan aku telah ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran ke MESIR dalam bidang perubatan.

BERSAMBUNG......

No comments:

FRIENDS