Pages

Friday, May 18, 2012

_SAUDARAKU_

 SALAM...
terlalu banyak perkara yang masih belum aku ketahui tentang PALESTIN ni...
dan sudah semestinya tugas aku sebagai umat islam adalah wajib untuk membantu saudaraku di PALESTIN...
berita yang sangat mengejutkan bila aku baru dapat tahu yang banduan palestin yang berada di penjara ISRAEL dah 2 bulan mogok lapar tapi baru beberapa hari lepas aku dengar cerita pasal benda ni...
nampak sangat isu PALESTIN cuba disembunyikan dan tidak disebarkan dan tidak diambil berat... 
jadi memang tugas umat islam untuk menyebarkan berita sedih ini...
salah aku yang selalu leka dengan hiburan duniawi...
...
pernah sekali di KLIA aku terserempak dengan kanak-kanak arab yang sedang asyik bermain lift...
lalu untuk membuktikan kepada mak dan abah yang aku boleh cakap arab sikit(show off) jadi aku pon bertanye la kepada mereka nama dan dari mana...
lalu terkeluar dari mulut budak itu GHAZA...
lepas tu die cakap PALESTIN...
tergamam sebentar...
tak percaya dapat jumpe penduduk palestin...
patutla bukan main seronok dorg main lift dengan eskulator ni mungkin mereka belum pernah jumpe benda ni sebelum ni...
...
bye.

No comments:

FRIENDS