Pages

Sunday, May 15, 2011

_3RD INTIFADA_

SALAM...
3RD INTIFADA...
honestly ak first time dgr bende ni...
sgt memalukn utk diri ak...
tp ak cube ambil tau walupon tak banyak sikit...
ok...
senang citer intifada ni kire penentangan dari org islam untuk menyelamatkn PALESTIN dari si laknaktullah ISRAEL...
terutama skali penentangan dari org PALESTIN sendiri...
dan bertarikh 15/5/2011 merupakn kali ketiga bende ni dilakukan atau intifada ini dilakukan...
seperti di MESIR sendri,rakyatnye sgt semangat pasal 3RD INTIFADA ni...
sane sini demonstrasi dilakuakn...
dan sampai skrg ak pon tak tau ape yg sedg berlaku di PALESTIN...
ak bace jek kati internet...
dan ak amek sket gambar untuk renungan bersama...
...

lihatlah wajah2 anak2 kecil ntah ape yg mereka fikirkan ketika ini...
dan sudah pasti mahukn kebesan bg negare mereka...
...

KUNCI...
yg ak faham kunci sbgi simbol la yg menunjukkn bahawa PALESTIN ni masih milik penduduk PALESTIN yg masih ade diantare org2 tua yg memegang kunci sebenar PALESTIN ni...
menunjukkn bahawe mereka masih mempunyai hak penduduk di PALESTIN...
cam2 kot lebih kurg nk tau lebih bace sindri la ek...
bace kat sini atau memane la...
...

graffiti salah satu care protes...
...
dan td ak pegi umah senior ni...
mmg dari dulu lg dorg semangat pasal PALESTIN ni...
dan tertampal kat dinding umah dorg ni menyokong 3rd INTIFADA ni...
so ak pon sign jugak la...
walaupon tu tak bermakne pape kalo nk di bandingkn org yg tgh berjuang di PALESTIN skrg ni...
...
SHUK...
INDRA pon same...
k 2 jek kot...
semoga PALESTIN bebas si perakus ISRAEL...
dan rakyat PALESTIN ak mendapat semula hak dan harte mereka yg telah dirampas selame ini...
amin...

1 comment:

N I A said...

salam...

taklah memalukan, asal kita nak amik tau. good enough, daripada ignore je kan.
good post. teruskan updating

FRIENDS